Trendy w branży farmaceutycznej – blockchain rewolucja

Adam Betka Kwiecień 11, 2019
2 people like this post
Trendy branży farmaceutycznej - Ambrosus

Witajcie w drugiej części przeglądu trendów w sektorach żywieniowych i farmaceutycznych. W poprzedniej części skupiłem się na ogromnych zmianach zachodzących na rynku spożywczym. Rosnąca automatyzacja, nowe rozwiązania starych problemów, a także zmieniające się preferencje i rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów, sprawiają, że żywność przechodzi dziś wielkie zmiany. Jeżeli jeszcze nie mieliście okazji przeczytać poprzedniej części, zapoznacie się z nią pod tym linkiem: Trendy w branży żywieniowej (KLIK)

W tej części przedstawię wam jak zmienia się rynek farmaceutyczny w kontekście najnowszych technologii i jak przedsiębiorstwa, a także zwykli konsumenci mogą się na owe zmiany przygotować. Branża farmaceutyczna, pomimo jednych z najpoważniejszych regulacji prawnych, stanowi prężnie rozwijający się sektor gospodarczy. Zmiany zachodzą, nie tylko w samych lekach, lecz przede wszystkim w sposobie dystrybucji, przechowywaniu medykamentów, jak i dostosowaniu do odbiorcy.

Przedstawię również, gdzie, moim zdaniem po obszernej analizie, będzie akumulowała się „wartość” tego rynku. Zapraszam serdecznie!

Trendy w branży farmaceutycznej

Podczas gdy w sektorze żywnościowym coraz większą uwagę przykłada się w zrozumieniu i dostarczeniu odpowiednich produktów konsumentowi, w farmaceutyce zmieniają się przede wszystkim trendy logistyczne i produkcyjne. Wiążę się to z potrzebą zapewnienia lepszych metod transportu, z uwagi na pojawiające się problemy, takie jak rosnące susze w regionach w których wcześniej nie występowały. Skutkuje to potrzebą „przemeblowania” struktury obecnych łańcuchów dostaw, gdyż obecne okazują się być nieefektowne, a straty poniesione przez koncerny farmaceutyczne z tych powodów, posuwają firmy do szukania rozwiązań w najnowszych technologiach – na przykład połączeniu blockchainu i IoT, w celu zapewnienia transparentności i bezpieczeństwa.

Dużą rolę zaczynają odgrywać wysokiej jakości produkty, dostosowane bezpośrednio do potrzeb konsumenta. W przyszłości, dzięki takim technikom jak szybkie skany DNA, lub części genomu w celu uzyskania indywidualnego profilu chorobowego pacjenta, wpłynął na jeszcze potężniejszy rozwój tej podkategorii.

Trendy branży farmaceutycznej - Ambrosus
Spożywamy coraz więcej leków – wynika z raportu UOKIK

Ile warte są leki?

W edycji Biopharma Cold Chain Sourcebook z roku 2017, szacuje się, że roczny koszt „zarządzania transportem produktów o kontrolowanej temperaturze (zarówno tych w lodówce jak i już zamrożonych) wyniósł 13,4 mld USD”. Co więcej, przewiduje się, że ogólna wartość leków o kontrolowanej temperaturze składowania ma wzrosnąć o nawet 10.7% w niedalekiej przyszłości.

Dalsze wnioski płynące z badania sugerują, że łańcuchy dostaw w branży farmaceutycznej, były świadkiem ogromnego, ogólnego wzrostu logistyki w tym zakresie. Logistyka łańcucha dystrybucji leków wymagających chłodzenia, jak i tych które składować można w temperaturze pokojowej, bez obaw o zniszczenie produktu, do roku 2021, ma osiągnąć wartość 93.1 mld USD.

Jakie zmiany czekają nas w produktach medycznych?

Zmiany w przemyśle farmaceutycznym dotyczące sposobu, w jaki konsumenci postrzegają swoje leki i informacje, które sprawdzają na etykietach produktów, są dość podobne do zmian w przemyśle spożywczym.

Według Pharmaceutical-Executive,klienci bardziej niż kiedykolwiek interesują się, nie tylko jakością swoich leków, lecz także ich ceną. Wśród ludzi rośnie świadomość medyczna. Choć dalej swoje zaufanie pokładamy w lekarzach-specjalistach, nie jesteśmy już bezkrytyczni w lekach które przyjmujemy. Często (i trend ten obserwuje się również w Polsce) konsumenci na własną rękę poszukują informacji na temat branych przez nich lekarstw, zanim przystąpią do leczenia. Niestety, może to prowadzić do opłakanych skutków, gdyż takie poszukiwania najczęściej rozpoczynają się i kończą w internecie.

Jednocześnie nie widać wzrostu wiedzy farmaceutycznej, także przez takie praktyki jesteśmy w stanie natrafić na nieprawdziwe informacje, mogące nawet zaszkodzić naszemu zdrowiu. Dlatego ważne jest, aby firmy produkujące leki, dostarczały jak najbardziej informatywne ulotki na opakowaniach leków.

Wielkie zmiany zachodzą również w sposobie promowania firm farmaceutycznych na rynku. Od teraz, nie liczy się już jedynie produkt który sprzedają, lecz również, a może przede wszystkim, standardy przez nie przestrzegane, a także jakimi wartościami kieruje się firma. Niektóre z nich (preferowane przez konsumenta leków) to: zrównoważenie, preferowanie rozwiązań przyjaznych dla środowiska, skupienie się na zdrowiu, bezpieczeństwie i doświadczeniu klienta.

Trendy branży farmaceutycznej - Ambrosus
Pojawienie się profilowanych leków jest jedynie kwestią czasu – przewidują eksperci

Co przyniosą najbliższe lata? Wzrost przemysłu farmaceutycznego

Przewiduje się, że przemysł farmaceutyczny jako całość wzrośnie o ponad 40% w nadchodzących latach. Wynikać to będzie z rosnących kosztów opieki zdrowotnej (w szczególności prenatalnej i geriatrycznej) oraz wzmożonymi trudnościami z uzyskiwaniem leków oferowanych za przystępną cenę.

Wraz ze wzrostem produkcji farmaceutyków w krajach rozwijających się, rynek medycyny wzrósł jako całość – co pociągnęło za sobą ogromne zyski dla koncernów farmaceutycznych. Z drugiej strony doprowadziło to do zwiększenia się obrotu lekami w nieuregulowanych prawnie jurysdykcjach: samoregulacja stała się normą.

W przyszłości, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, potrzeba przejrzystości i zapewnienia jakości medycyny będzie miała fundamentalne znaczenie dla wzrostu przemysłowego i zadowolenia konsumentów. Wiedza o tym: co zostało wykorzystane do produkcji leku, skąd pochodzi produkt i czy został przetransportowany w odpowiednich warunkach, za odpowiednią cenę, stanie się wymagana przez konsumenta. Prowadzi to do konkluzji, że technologie wykazujące się zwiększaniem transparentności łańcuchów dystrybucji jak i samych produktów medycznych okażą się kluczowe dla rozwoju branży farmaceutycznej.

Firmy mogą sięgnąć po rozwiązania oparte o blockchain połączony z technologią sensorów i IoT, w celu zwiększenia jakości i bezpieczeństwa w obszarze swojej działalności. Technologia popycha sektor leków w przyszłość szybciej, niż możliwe jest wprowadzanie odpowiednich regulacji prawnych, dlatego zapewnienie zaufania klientów do sprzedawanych leków będzie miało kluczowe znaczenie dla biznesu.

Gdzie, w przyszłości „zbierze się wartość”:

1.Monitorowanie kluczowych zmiennych w produkcie, który następnie trafi w ręce konsumenta

2.W nowych firmach, chcących wejść na rynek, zaprezentować nowe produkty medyczne, czy wyposażyć społeczeństwo w wiedzę specjalistyczną w pewnej niszowej grupie produktów

3.W przedsiębiorstwach oferujących zorganizowane, łatwe w dostępie i przyjazne dla konsumenta zarządzanie zbiorami danych dotyczących pełnej dokumentacji zdrowotnej, historii chorób pacjenta, własności przyjmowanych leków, a także zaleceń lekarza.

Ambrosus i przyszłość leków i żywności

Ambrosus, dzięki zrównoważonemu wykorzystaniu blockchain, sensorów i technologii IoT, może spełnić wymagania zrównoważonej produkcji, identyfikowalności, przejrzystości i naturalnie produkowanych produktów. Do takich celów właśnie powstał AMB-NET.

Możliwości pojawiające się w nadchodzących latach są w dużej mierze szansą dla deweloperów budujących na platformie AMB-NET, jak i przedsiębiorstw korzystających z technologii oferowanej przez Ambrosus. Branże o ogólnej wartości wielu bilionów dolarów znajdują się na krawędzi całkowitej zmiany, cyfryzacji i orientacji w stronę konsumenta. Zaprojektowanie konkretnego modelu biznesowego do rozwiązań choć kilku problemów w branży spożywczej lub farmaceutycznej jest optymalnym podejściem ze znaczącymi możliwościami.

Ostatecznie rozwiązania, które Ambrosus zapewnia zarówno dużym, małym, jak i średnim przedsiębiorstwom, są przeznaczone dla tych, którzy chcą ponownie zorientować swój model biznesowy wokół uczciwości i przejrzystości. W celu lepszego wykazania jakości swojego produktu lub jego pochodzenia, przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać otwartą naturę AMB-NET, aby zlikwidować cyfrowo-fizyczną przepaść między ich produktami, a ich konsumentami. Lokalne, zrównoważone i przejrzyste marki są zatem w stanie wznieść się na szczyt, podczas gdy firmy niedbające o jakość i konsumenta, które korzystają ze złożonej i „ciemnej” natury łańcuchów dostaw, mogą stracić na potencjalnym biznesie. Podobne wnioski płynął również ze strony międzynarodowych organizacji, które swój wzrok w ostatnim czasie zwróciły na zastosowanie blockchainu w transporcie.

WWF, dzięki trwającej pół roku próbnej implementacji blockchainu i sensorów do śledzenia tuńczyka z Fidżi, stwierdziło, że: „Rynki będą domagać się poziomu przejrzystości, identyfikowalności i zaufania, które realistycznie może uzyskać tylko blockchain. Chociaż obietnice Blockchain są wzniosłe i istnieją realistyczne wyzwania do pokonania, jasne jest, że Blockchain nieuchronnie zmieni oblicze śledzenia łańcucha dostaw dla towarów.”

Jeżeli jesteś zainteresowany kryptowalutami i blockchainem, zapraszam Cię serdecznie na nasz kanał dyskusyjny na platformie Telegram (KLIK)!

Category: Blockchain, Zdrowie
  • 0
  • 242
Adam Betka

Cześć, jestem Adam. Fascynuje się kryptowalutami i technologią z nimi związaną. Na moim blogu znajdziecie wiele ciekawych artykułów na temat Bitcoina, altcoinów, blockchaina i innych cudów na kiju.

Leave your comment